|
NOWY LAYOUT  Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.
Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.
Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.
Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.
Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.
Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.
Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.
Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl
|
|
W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:
|
"Drążyć, szukać, rozwijać się..."
Maryla Zielińska analizuje aktorstwo Marka Kality.
|
"Nasza obsesja "
Z Radu Afrimem rozmawia Iulia Popovici.
|
|
|
"Ten teatr czasami"
Postać Adama Hanuszkiewicza przybliża Wojciech Majcherek.
|
"Słuch absolutny"
Z Anną Chodakowską rozmawia Michał Smolis.
|
|
|
"Ambitny teatr ludowy"
Wywiad Maryli Zielińskiej z Piotrem Ratajczakiem.
|
|
"Scenografia rumuńska albo wiara w teatr"
Współczesną scenografię rumuńską analizuje Georges Banu.
|
"X milimetrów z Y kilometrów"
Gianina Cărbunariu opowiada o swoim ostatnim spektaklu.
|
|
|
"Kontrrewelacja"
Spektakl Marsz Polonia z Teatru Powszechnego w Łodzi opisuje Adam Karol Drozdowski.
|
"B jak blokowisko"
Recenzja Anety Głowackiej ze spektaklu Między nami dobrze jest z Teatru Zagłębia w Sosnowcu.
|
|
|
"Życie zamknięte w walizce"
O Walizce z Teatru Żydowskiego w Warszawie pisze Anna Szymonik.
|
"Kwartet na mięśniaków"
Fazę Delta z Teatru Wybrzeże w Gdańsku recenzuje Jarosław Zalesiński.
|
|
|
"W pogoni za sobą"
Tekst Agnieszki Michalak o Allegro moderato z Laboratorium Dramatu w Warszawie.
|
"Lekcja teatru"
Opowieści zimowe z Teatru Polskiego im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy opisuje Paweł Schreiber.
|
|
|
"Lokowanie (w) spektaklu"
Śmierć pracownika z Teatru Polskiego w Poznaniu przybliża Michał Larek.
|
"Lament i pomsta"
Hekabe z Teatru Polskiego w Warszawie prezentuje Hanna Baltyn-Karpińska.
|
|
|
"I zawrócił Jontek na wieś"
Halkę z Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie recenzuje Dorota Kozińska.
|
|
"Pełen sukces, pełna kasa, czyli teatralne przygody Romana Polańskiego"
Teatralną działalność Romana Polańskiego przybliża Łukasz Maciejewski.
|
"Pięć razy Rumunia"
Paweł Płoski opisuje XXI Narodowy Festiwal Teatralny w Bukareszcie.
|
|
|
"Z ironicznym przełamaniem"
Z Joanną Krakowską rozmawia Kalina Zalewska.
|
"Mikołajska”, albo odmowa bycia aktorką"
Małgorzata Piekutowa recenzuje książkę Mikołajska. Teatr i PRL Joanny Krakowskiej.
|
|
|
"Co pozostaje, jest do opisania"
O publikacji Aleksander Zelwerowicz Barbary Osterloff pisze Beata Guczalska.
|
"Śmiech jak skok w przepaść"
Recenzja Jolanty Kowalskiej z książki Bogumił Kobiela. Sztuka aktorska Magdaleny Przyborowskiej.
|
|
|
"Uwagi na stronie"
Felieton Rafała Węgrzyniaka.
|
"Zakaz fotografowania"
Felieton Zyty Rudzkiej.
|
|
|
"Warszawskie pasaże"
Felieton Krzysztofa Rutkowskiego.
|
|
|
Rumunia Trzy spojrzenia naRumunię [...] |
Ludzie Drążyć, szukać, rozwij [...] Nasza obsesja Ten teatr czasami Słuch absolutny Ambitny teatr ludowy |
Przestrzenie teatru Polaków pomnik własny |
Teatr rumuński Scenografia rumuńska albo [...] X milimetrów z Y kil [...] |
Po premierze Kontrrewelacja B jak blokowisko Życie zamknięte w w [...] Kwartet na mięśniaków W pogoni za sobą Lekcja teatru Lokowanie (w) spektaklu Lament i pomsta |
Przegląd I zawrócił Jontek na wie [...] Brooklińska rzeź, czyli [...] Pełen sukces, pełna kasa [...] Pięć razy Rumunia |
Czytelnia Z ironicznym przełamaniem [...] Mikołajska”, albo odmow [...] Co pozostaje, jest do opis [...] Śmiech jak skok w pr [...] |
Felietony Uwagi na stronie Zakaz fotografowania Warszawskie pasaże |
| |
|