13-11-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 
Mirosław Kocur

Z przodu budowli scenicznej, na wysokości pierwszego piętra, dobudowano scenę. Tam, na drewnianej podłodze, występowali artyści. Zachowane inskrypcje wychwalają niejakiego Agreofona, lokalnego bogacza, za stałe wspieranie publicznych uroczystości w teatrze wielkimi sumami pieniędzy. Zdecydowanie skromniejsze były roczne wypłaty dla aktorów i artystek, o których wspominają napisy z czasów Trajana. Aktorom nigdy nie było lekko.
Ruiny w Kaunos wciąż jeszcze można zwiedzać samotnie. Ale to się pewnie już wkrótce zmieni i tabuny turystów zadepczą to magiczne miejsce. Bo Kaunos niemal z dnia na dzień stało się modne. Pod koniec lipca tego roku tureccy archeolodzy ogłosili rewelacyjne odkrycie najstarszej na świecie „sceny obrotowej”. Ściślej mówiąc, odkopali pod sceną unikalne fundamenty maszynerii
teatralnej, zwanej po grecku períaktoi. Według Witruwiusza były to obracające się graniastosłupy o podstawie trójkąta. Każda z trzech ścian przedstawiała inne dekoracje. Obracano je w kierunku
widowni zależnie od tematu przedstawienia. Na ślady takiego mechanizmu natknięto się wcześniej jedynie w Lyonie, w budowli z epoki Hadriana.(...)

Przedstawienia
Teatr o niczym
Szwy miłości
Oni
Kikut
Wygnani z raju
Awaria
Oswajanie szaleństwa
O człowieku bez maski
PRL-owski bzik
Czyli zrób to sam
Patrząc na chmury
Felieton
Kalendarz przedwojennego c [...]
Zły felieton
Różewicz
Różewicz i teatr la [...]
Małe baśnie Różewicza
Różewicz mój osobisty
Brecht–Pollesch
Pollesch i Brecht: Wierzę [...]
Instrukcja obsługi przeds [...]
Festiwale
Ciało doskwiera
Herezje teatralne
Beckett – teatralniej
Zagranica
Mniej znaczy więcej
Kwartet – czyli taniec [...]
Sylwetki
Árpád Schilling: przed i [...]
Reportaż
Teatr w Kaunos czyli [...]
Polemiki
Pora umierać?
Niech się podpisują!
Loża szydercy
MDDNiK
Książki
Kamienie JG
Biały wywiad
Notatka T-RO/02/2007

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone