19-06-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"O nas"
Z Janem Klatą i Zbigniewem Zapasiewiczem rozmawia Rafał Sławoń
"Przeciw rozumowi cynicznemu w teatrze"
Paweł Mościcki
"Gdzie prawo, gdzie lewo"
Krystyna Duniec, Joanna Krakowska
"Końskie okulary"
Hanna Baltyn
"Ostatnie wakacje"
Andrzej Łapicki
"Zespół reprezentacyjny"
Marek Radziwon recenzuje „Ragazzo
dell’Europa” René Pollescha z TR Warszawa


"Konrad chce być demokratą"
Jolanta Kowalska pisze o przedstawieniu „Dziady” Adama Mickiewicza z Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy

"Aktorzy nieprowincjonalni"
Jagoda Hernik Spalińska o „Był sobie
POLAK POLAK POLAK i diabeł” Pawła Demirskiego z Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu

"Śpiew i rżenie starych koni z Placu Broni"
Janusz Majcherek opisuje „Chłopców z Placu Broni” Ferenca Molnára z Teatru Narodowego w Warszawie

"Bezpieczni w ohydzie"
Beata Guczalska recenzuje „Zbombardowanych”
Sarah Kane ze Starego Teatru w Krakowie
"Poland, moja ojczyzna"
Artur Duda pisze o "Powrocie Odysa”
Stanisława Wyspiańskiego z Teatru Polskiego w Bydgoszczy

"Pieśń o końcu świata"
Alicja Mańkowska recenzuje „Wierszalin.
Reportaż o końcu świata” Piotra Tomaszuka
Teatru Wierszalin w Supraślu
"Być jak Bee Gees"
Kamila Paprocka pisze o „Tereminie” Petra Zelenki z Teatru Współczesnego w Warszawie
"Niezłe kino"
Łukasz Orłowski o „Habitat” Judith Thompson z Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi


"Idzie nowe"
Patryk Czaplicki recenzuje „Mewę”
Antona Czechowa z Teatru Polskiego w Poznaniu

"Peruka za jeden uśmiech"
Maria Gołoś recenzuje „Polowanie na szczury” Petera Turriniego z Teatru Wytwórnia w Warszawie

"Blisko piaskownicy"
Hanna Baltyn o przedstawieniu „Ostatni
tatuś” Michała Walczaka z Teatru Lalka w Warszawie
"„» Albośmy to jacy tacy… «. Notatki z prób”"
Kamil Mścichowskiej notatki z prób przedstawienia „Albośmy to jacy tacy…” w reż. Piotra Cieplaka z Teatru Powszechnego w Warszawie
"Marność nad marnościami"
Jagoda Hernik Spalińska o spektaklu "Albośmy to jacy tacy…” w reż. Piotra Cieplaka z Teatru Powszechnego w Warszawie

"Pomyłka"
Janusz Majcherek o „Albośmy to jacy tacy…” w reż. Piotra Cieplaka z Teatru Powszechnego w Warszawie
"Oj, dziś dziś"
Piotr Mitzner o „Albośmy to jacy tacy…” w reż. Piotra Cieplaka z Teatru Powszechnego w Warszawie
"Strzelba"
Felieton Marcina Rosenfelda
"Francja tańczy"
Jagoda Ignaczak o tańcu współczesnym we Francji
"Piękni Amerykanie"
Aleksandra Rembowska o gościnnych występach Complexions Contemporary Ballet z Nowego Jorku
"Jaka Polska?"
Bartłomiej Miernik recenzuje „Carpe diem” w
choreografii Ewy Wycichowskiej z Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu
"Kolejność uczuć"
Joanna Bednarczyk recenzuje balet „Oniegin” Piotra Czajkowskiego w inscenizacji i choreografii Johna Cranko z Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie
"W łapach goryla"
Piotr Kamiński pisze o „L’Affaire
Makropoulos” Leoša Janáčka i Karela Čapka z Opéra Bastille w Paryżu

"„Renowacja, czyli reżyser w operze.”"
Pierwsza część tekstu Kazimierza Bardzika o miejscu reżysera w inscenizacjach operowych
"Inny świat"
Wojciech Tomczyk
"Cztery studia postaci w ruchu"
Esej Anety Pawlak o rolach Jerzego Radziwiłowicza
"Harper Pitt: subtelna ekologia urojeń"
Esej Patryka Czaplickiego o roli Mai Ostaszewskiej w spektaklu "Anioły w Ameryce" Krzysztofa Warlikowskiego
"Przepisywacze"
Krystyna Ruta-Rutkowska o postmodernistycznym przepisywaniu klasyków w polskim teatrze
"Barok postdramatyczny – reaktywacja"
Esej Jerzego Limona o teatrze postdramatycznym
"Biały wieloryb w skrzyni"
Tomasz Różycki
"„Od Szekspira do Shakespeare’a – i z powrotem”"
Nowe przekłady Piotra Kamińskiego z komentarzem Andrzeja Seweryna
"Wielkie ubudubu"
Z Janem Gondowiczem, tłumaczem "Teatru Ojca Ubu", rozmawia Katarzyna Gajdosz
"Leksykon ubistyczny"
Jana Gondowicza leksykon słów i pojęć z "Króla Ubu"
"Osterwa dla Teatru Społecznego"
Henryk Izydor Rogacki recenzuje książkę „»Antygona«, »Hamlet«, »Tobiasz« dla Teatru
Społecznego”Juliusza Osterwy

"Historia nowa czy powtórzona"
Katarzyna Tokarska o „Historii w teatrze
Tadeusza Kantora” Klaudiusza Święcickiego
"Grzegorzewski zdezintegrowany"
Rafał Węgrzyniak recenzuje książkę Danuty Kuźnickiej pt. „Obszary zwątpień i nadziei. Inscenizacje Jerzego Grzegorzewskiego 1966 – 2005”

"Wyobraźnia i manipulacje Kantora"
Zbigniew Taranienko o książce Wojciecha Owczarskiego „Miejsca wspólne, miejsca własne. O wyobraźni Leśmiana, Schulza i Kantora”
"Teatr schodzi na psy"
Ryszard Ostapski
Spór o teatr w Polsc
O nas
Nowa lewica w teatrze – p
Przeciw rozumowi cynicznem [...]
Gdzie prawo, gdzie lewo
Końskie okulary
Kalendarz przedwojennego chłop
Ostatnie wakacje
Przedstawienia
Zespół reprezentacyjny
Konrad chce być demokrat [...]
Aktorzy nieprowincjonalni
Śpiew i rżenie star [...]
Bezpieczni w ohydzie
Poland, moja ojczyzna
Pieśń o końcu świ [...]
Być jak Bee Gees
Niezłe kino
Idzie nowe
Peruka za jeden uśmiech
Blisko piaskownicy
Premiera: przed i po
„» Albośmy to jacy tac [...]
Marność nad marnościami [...]
Pomyłka
Oj, dziś dziś
Blekaut
Strzelba
Taniec
Francja tańczy
Piękni Amerykanie
Jaka Polska?
Opera
Kolejność uczuć
W łapach goryla
„Renowacja, czyli reżys [...]
Maszeruj albo giń!
Inny świat
Role
Cztery studia postaci w&nb [...]
Harper Pitt: subtelna ekol [...]
Postdramat
Przepisywacze
Barok postdramatyczny – [...]
Kufer z książkami
Biały wieloryb w skr [...]
Monologi
„Od Szekspira do Shakesp [...]
Przekłady
Wielkie ubudubu
Leksykon ubistyczny
Książki
Osterwa dla Teatru Społec [...]
Historia nowa czy powtórz [...]
Grzegorzewski zdezintegrow [...]
Wyobraźnia i manipul [...]
Biały wywiad
Teatr schodzi na psy

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone