19-06-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"Unikanie smętnych wzruszeń"
Patryk Czaplicki pisze o spektaklach "Giselle" i "Życie snem" prezentowanych na tegorocznym "Dialogu".
"Błoto jako horyzont"
Tekst Marka Radziwona o "Rewizorze" w reżyserii Nikołaja Kolady.
"Czechow i jego sobowtór"
Kamila Paprocka pisze o "Trzech siostrach" w reżyserii Andreasa Kriegenburga.
"Nowi herosi?"
Aleksandra Rembowska omawia "Mabou Mines Dom lalki" w reżyserii Lee Breuera.
"Wędrowanie za widzami"
Mirosław Kocur pisze o spektaklu "Golfo2.3 Beta" pokazanym przez Heros Theatre z Tesalonik.
"Krótki powrót do zapomnianej wersji "
Katarzyna Tokarska-Stangret omawia zapomniany spektakl Tadeusza Kantora.
"Temat bez zmian, nowe dekoracje"
Jacek Wakar recenzuje najnowsze przedstawienie Przemysława Wojcieszka.
"Pułapka i oczyszczenie"
Katarzyna Tokarska-Stangret pisze o "Oczyszczeniu" Petra Zelenki w krakowskim Starym Teatrze.
"Zabawy z seksem"
Agnieszka Rataj porównuje dwie realizacje Franka Wedekinda.
"Teatr dwóch aktorów"
Kamila Mścichowska o "Kamieniach w kieszeniach", najnowszym spektaklu "Montowni".
"Szaleństwo jest nieobecnością dzieła"
Kamila Paprocka recenzuje "Łucję szaloną" Dona Nigro w reżyserii Magdaleny Piekorz.
"Never say never"
Andrzej Łapicki
"Rewolucja. Sens i bezsens"
Esej Adama Krzemińskiego na temat spektaklu "Urlike Maria Stuart" zrealizownym w Thalia Theater.
"Wasserbomba"
Artur Duda recenzuje "Ulrike Marię Stuart" Elfriede Jelinek Thalia Theatre z Hamburga.
"Bliscy wciąż Nieznajomi"
Krzysztof Cicheński pisze o pierwszej edycji Europejskich Spotkań Teatralnych.
"W Gdańsku, czyli nigdzie"
Jarosław Zalesiński recenzuje "Blaszany bębenek" wyreżyserowany przez Adama Nalepę w gdańskim Teatrze Wybrzeże.
"Nie lubię okopów"
Z dyrektorem Teatru Wybrzeże w Gdańsku rozmawia Jarosław Zalesiński.
"I stare koronki"
Marek Radziwon pisze o adaptacji "Żaru" Sándora Máraiego w Teatrze Narodowym.
"Przygoda Máraiego z teatrem"
Krisztina Bába pisze o teatralnym elemencie twórczości Sándora Máraiego.
"Teatr nie zna półtonów"
Sándor Márai pisze o ludziach teatru.
"Nieprzenikniony Chyra"
Rafał Węgrzyniak przedstawia portret Andrzeja Chyry.
"Wyspiański: w stronę theatrum mundi"
Fragment dotychczas nieprzetłumaczonej na język polski książki Tymona Terleckiego.
Dialog-reminiscencje
Unikanie smętnych wzrusze [...]
Błoto jako horyzont
Czechow i jego sobowtór
Nowi herosi?
Wędrowanie za widzami
Wyspiański wielokrotnie
Wyspiański: w stron [...]
Krótki powrót do zapomni [...]
Przedstawienia
Temat bez zmian, nowe deko [...]
Pułapka i oczyszczen [...]
Zabawy z seksem
Szaleństwo jest nieobecno [...]
Przedstawienie
Teatr dwóch aktorów
Zapiski starucha III
Never say never
Niemcy-historia i mity
Rewolucja. Sens i bez [...]
Wasserbomba
Bliscy wciąż Nieznajomi
W Gdańsku, czyli nigdzie
Dyrektorzy
Nie lubię okopów
Márai
I stare koronki
Teatr nie zna półtonów
Przygoda Máraiego z  [...]
Portret
Nieprzenikniony Chyra

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone