17-06-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"Śpiewaj, śpiewaj, śpiewaaj mój aniele!!!"
Bartłomiej Miernik i Paweł Płoski rozmawiają o "Upiorze w operze" i Teatrze Roma.
"Chłopięca rebelia"
Jolanta Kowalska pisze o teatrze muzycznym we Wrocławiu.
"Musical rozwija skrzydła"
Daniel Wyszogrodzki analizuje kondycję dzisiejszego musicalu w Polsce.
"Gdzie jest polski musical?"
Piotr Sobierski zastanawia się nad kondycją polskiego musicalu.
"Duchy popu"
Weronika Szczawińska pokazuje wpływ kultury popularnej na polski teatr współczesny.
"Teologia w działaniu"
Jacek Kopciński prezentuje projekt teologicznego odczytywania teatru.
"Nie ma rozpusty gorszej niż myślenie"
Artur Duda recenzuje "Historię Abelarda i Heloizy" w Teatrze im. Horzycy w Toruniu.
"Kto chce czytać, niechaj czyta..."
Katarzyna Tokarska-Stangret przedstawia moralitet Michała Zadary.
"Klątwa. Trzeci powrót Odysa"
Konrad Szczebiot pisze o najnowszym spektaklu Teatru Wierszalin.
"Mrok jak światło"
Kalina Zalewska opisuje "Mrok" w Teatrze Narodowym.
"Wszystko dozwolone"
Jarosław Zalesiński prezentuje "Portret Doriana Graya" w Teatrze Wybrzeże.
"Z papieru i sznurka"
Magdalena Zielonka-Kowalska recenzuje wspólny projekt Piotra Cieplaka i Teatru Montownia.
"Oda do młodości"
Monika Żółkoś przedstawia "Słodkiego ptaka młodości" w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego.
"Przepis na projekt eksperymentalny"
Henryk Izydor Rogacki recenzuje "Mewę" w reżyserii Hendrika Mannesa.
"Witaj na Cyprze"
Jagoda Hernik-Spalińska pisze o "Otellu" w Teatrze Narodowym.
"Wanna wobec Marata. O formalnej konstrukcji form"
Aneta Pawlak analizuje cztery role Jerzego Radziwiłowicza.
"Wyżej nie podskoczysz"
Katarzyna Tokarska-Stangret omawia premierę "Mill/Maslow" Komuny Otwock, zaprezentowaną na krakowskich Reminiscencjach.
"Bajka o żelaznym wilku"
Jolanta Kowalska pisze o "Marat-Sade" w reżyserii Lecha Raczaka.
"Dokąd idiesz czerwony kapturku?"
Katarzyna Kwiecień przedstawia "Little red (play) herstory" zaprezentowany podczas krakowskich Reminiscencji.
"Gułag dokumentalnie"
Rafał Węgrzyniak recenzuje "Stygmatyczkę" w telewizyjnej Scenie faktu.
"O kobiecie, której puściły nerwy"
Jagoda Hernik-Spalińska opisuje "Penthesileę" w reżyserii Luka Percevala.
"Kobiety mówią"
Joanna Nawrocka recenzuje "Über Tiere" oraz "Idiotki" prezentowane na festiwalu Kontrapukt.
"Nowy Świat pełen klawiszy"
Felieton Wojciecha Tomczyka.
"My, biedni ludzie..."
Magdalena Piotrowska prezentuje "Wozzecka" w reżyserii Christopha Marthalera.
"Festa Candomblé"
Reportaż Macieja Różalskiego o brazylijskich tańcach obrzędowych.
"Łeś Kurbas, czyli teatr Rozstrzelanego Odrodzenia"
Anna Korzeniowska-Bihun przybliża sylwetkę Łesia Kurbasa.
"Prolog z błaznem"
Wystąpienie Łesia Kurbasa przed przedstawieniem "Etiudy dramatyczne" według Ołeksandra Ołesia.
"Rozumny arlekin"
Rozmowa Anny Kuczyńskiej-Bihun z Wołodymyrem Kuczyńskim.
"Mapa nowego świata"
Felieton Tomasza Różyckiego.
"Mumio a Tey-bilans kabaretu lat dziewiećdziesiątych"
Emil Zubelewicz zestawia dwa kabarety.
"Sen nocy listopadowej"
Artykuł Wojciecha Owczarskiego na temat snu w dramatach Stanisława Wyspiańskiego.
"Rzeczpospolita kawalerska"
Wprowadzenie Marka Troszyńskiego do listów Stanisława Ponińskiego.
"Inna się snuje historia czyli sprawa Hiacynty"
Listy Stanisława Ponińskiego.
"Krytyk niespieszyny"
Rafał Węgrzyniak przybliża sylwetkę Zbigniewa Raszewskiego.
"Craig bliżej"
Paweł Stangret omawia książkę Agnieszki Jelewskiej.
"Obłok krojony"
Tomasz Kubikowski recenzuje antologię współczesnej polskiej myśli teatralnej,pod redakcją Wojciecha Dudzika.
Czas musicali
Śpiewaj, śpiewaj, śpiew [...]
Chłopięca rebelia
Gdzie jest polski musical? [...]
Musical rozwija skrzydła
Duchy popu
Teologia teatru
Teologia w działaniu
Przedstawienia
Nie ma rozpusty gorszej ni [...]
Kto chce czytać, niechaj [...]
Klątwa. Trzeci powrót Od [...]
Mrok jak światło
Wszystko dozwolone
Z papieru i sznurka
Oda do młodości
Przepis na projekt ekspery [...]
Witaj na Cyprze
Interpretacje
Wanna wobec Marata. O form [...]
Niemożliwa rewolucja
Wyżej nie podskoczysz
Bajka o żelaznym wilku
Dokąd idiesz czerwony kap [...]
Teatr telewizji-Scena faktu
Gułag dokumentalnie
Kontrapunkt-Berlin
O kobiecie, której puści [...]
Kobiety mówią
Maszeruj albo giń!
Nowy Świat pełen klawisz [...]
Opera
My, biedni ludzie...
Reportaż
Festa Candomblé
Teatr ukraiński
Łeś Kurbas, czyli teatr [...]
Prolog z błaznem
Rozumny arlekin
Kufer z książkami
Mapa nowego świata
Kabarety polskie
Mumio a Tey-bilans kabaret [...]
Wyspiański wielokrotnie
Sen nocy listopadowej
Monologi
Rzeczpospolita kawalerska
Inna się snuje historia c [...]
Mistrzowie krytyki
Krytyk niespieszyny
Książki
Craig bliżej
Obłok krojony

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone