21-08-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"Dojrzałość"
Jacek Kopciński rozmawia z Magdą Fertacz, laureatką Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej 2008.
"Glińska na moście"
Kalina Zalewska recenzuje "Lulu na moście" w reżyserii Agnieszki Glińskiej.
"Teatr wyznania. O dramatach Magdy Fertacz"
Monika Żółkoś analizuje dramaturgię Magdy Fertacz.
"Tragedia rozterek"
Katarzyna Tokarska-Stangret prezentuje "Ifigenię" Michała Zadary.
"Orkiestra gra na statku, którego nie ma"
Aleksandra Koehler opisuje "Orkiestrę >Titanic<" w krakowskim Teatrze im. Juliusza Słowackiego.
"Piekło kobiet z Hamletem w tle"
Jolanta Kowalska pisze o "Hamlecie" w reżyserii Moniki Pęcikiewicz.
"Przez szparę w szafie"
Monika Łącka-Martuszewska prezentuje "Jackie. Śmierć i księżniczkę" zrealizowaną w Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie.
"Tablowodewil"
O "Cząstkach elementarnych" z wrocławskiego Teatru Polskiego pisze Leszek Pułka.
"Polskość: czy ona jest?"
Krakowską premierę "Trans-Atlantyku" w reżyserii Mikołaja Grabowskiego opisuje Krzysztof Koehler.
"Narodowy"
Kolejna część wspomnień Andrzeja Łapickiego.
"Po nich wietrzyć nie trzeba"
O "Brzmieniu ciszy" Alvisa Hermanisa pokazanym na tegorocznym festiwalu "Kontakt" w Toruniu pisze Anna Mirkes-Radziwon.
"Upiorność wykrzyczana"
Marek Radziwon prezentuje "Upiory" w reżyserii Sebasiana Nüblinga, pokazane na festiwalu "Kontakt".
"Festiwal lepszych sytuacji"
Patryk Czaplicki podsumowuje tegoroczną "Maltę" w Poznaniu.
"Białe pokoje snu"
Karolina Krawczyk przybliża spektakl Compagnia Pippo Delbono pokazany w tym roku na festiwalu "Malta".
"Obecność"
Teatr Pippa Delbona opisuje Paweł Dobrowolski.
"Dramat, po prostu dramat"
Felieton Wojciecha Tomczyka.
"Ciało dochodzi do słowa"
Dominika Kopeć pisze o współczesnym teatrze londyńskim.
"Centrum. Czy w Polsce taniec może się rozwijać?"
Sytuację współczesnego teatru tańca w Polsce analizuje Janusz Marek.
"Boski wiatr"
Aleksandra Rembowska przedstawia najnowszy spektakl Piny Bausch.
"Taniec poza stylem"
Z Januszem Subiczem, tancerzem Pina Bausch Tanztheater Wuppertal, rozmawia Aleksandra Rembowska.
"Jubileuszowy taniec"
Izabela Szymańska podsumowuje XV Konferencję Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej w Bytomiu.
"Kompozytor muzyki teatralne? Nie ma kogoś takiego"
Łukasz Orłowski rozmawia z Pawłem Mykietynem na temat roli muzyki w teatrze.
"Partytura operowa jako źródło cierpień"
Marcin Gmys analizuje funkcję partytury operowej.
"Nie jestem entuzjastą teatru"
O potrzebie muzyki w teatrze rozmawiają Jacek Ostaszewski i Daniel Cichy.
"Gra w muzykę"
Wypowiedź Anny Augustynowicz na temat roli muzyki w teatrze.
"Czasami najlepsza jest cisza"
Piotr Cieplak pisze o roli muzyki teatralnej.
"Oddech"
Relację muzyki i teatru przedstawia Agnieszka Glińska.
"Połknąć bakcyla"
Magdalena Foks podsumowuje ubiegły sezon w warszawskich teatrach lalkowych.
Dramat współczesny
Dojrzałość
Teatr wyznania. O dramatac [...]
Przedstawienia
Glińska na moście
Tragedia rozterek
Orkiestra gra na statku, k [...]
Piekło kobiet z Hamletem [...]
Przez szparę w szafie
Tablowodewil
Polskość: czy ona jest?
Zapiski starucha
Narodowy
Festiwale
Po nich wietrzyć nie trze [...]
Upiorność wykrzyczana
Festiwal lepszych sytuacji [...]
Poszerzanie pola
Białe pokoje snu
Obecność
Maszeruj albo giń!
Dramat, po prostu dramat
Zagranica
Ciało dochodzi do słowa
Taniec
Centrum. Czy w Polsce tani [...]
Boski wiatr
Taniec poza stylem
Jubileuszowy taniec
Muzyka w teatrze
Kompozytor muzyki teatraln [...]
Partytura operowa jako źr [...]
Czasami najlepsza jest cis [...]
Oddech
Muzyka w teatrze
Nie jestem entuzjastą tea [...]
Gra w muzykę
Lalki
Połknąć bakcyla

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone