17-06-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"Robię jaśniej i patrzę"
Z Leszkiem Mądzikiem rozmawia Jacek Kopciński i Katarzyna Tokarska-Stangret.
"Zegarek od cara"
Kolejna część wspomnień Andrzeja Łapickiego.
"Przypisy do "Ceremonii""
Janusz Majcherek prezentuje spektakl "Król umiera, czyli ceremonie" w reżyserii Piotra Cieplaka.
"Pod kierownictwem pana de Sade'a"
Kalina Zalewska opisuje "Marata/Sade'a" Teatru Wierszalin z Supraśla.
"Niekończąca się historia"
Jolanta Kowalska recenzuje dwa spektakle na temat holocaustu z wrocławskiego Teatru Współczesnego.
"Dokąd idziesz Noro?"
Kamila Mścichowska przedstawia "Norę" Henryka Ibsena w reżyserii Anny Augustynowicz.
"Z jakiej sztuki jesteś?"
Paweł Stangret pisze o "Bogu" Woody'ego Allena zrealizowanym w Teatrze Polonia.
"Teatr jako Rzecz Publiczna"
Tekst Anety Mancewicz na temat "Sprawy Dantona" w reżyserii Pawła Łysaka.
"Czekając na mężczyznę"
"Poskromienie złośnicy" z gdańskiego Teatru Wybrzeże opisuje Jarosław Zalesiński.
"Między żalem nad sobą a rozumem"
Agnieszka Uścińska recenzuje spektakl Ewy Błaszczyk z warszawskiego Teatru Studio.
"Szarlotka z bitą ironią na chłodno"
Łukasz Orłowski prezentuje spektakl "To nie jest kraj dla wielkich ludzi" Teatru Montownia.
"Lalki i potworki, czyli weryfikacje Pamięci"
O spektaklu "Trash Story" z warszawskiego Teatru Ateneum pisze Justyna Kozłowska.
"Szkodniki umiarkowanego ryzyka"
Dwie premiery "Szarańczy" Biljany Srbljanović porównuje Łukasz Rudziński.
"Odejścia-powroty"
Hanna Baltyn przedstawia "Odejścia" Václava Havla z Teatru Ateneum.
"Władza ma szczególną siłę przyciągania"
Z Václavem Havlem rozmawia Zdeněk A. Tichý.
"Umiał być sobą"
Elżbieta Baniewicz wspomina Krzysztofa Zaleskiego.
"Pewny krok"
Tekst Ewy Millies-Lacroix o Krzysztofie Zaleskim w Polskim Radiu.
"Jak oni śpiewają?"
Michał Mizera przedstawia spektakl "To idzie młodość" Krzysztofa Zaleskiego, na podstawie prozy Marka Nowakowskiego, w reżyserii Macieja Englerta.
"Moraliści"
Felieton Wojciecha Tomczyka.
"Nie chcę się kłaniać"
Z Ireneuszem Czopem rozmawia Łukasz Orłowski.
"Kabaret Potem: jedyną ideologią jest sztuka"
Emil Zubelewicz przybliża portret kabaretu Potem.
"Każda reguła z czasem się starzeje"
Z Władysławem Sikorą rozmawia Emil Zubelewicz.
"Stambuł"
Felieton Tomasza Różyckiego.
"Seksuologiczna historia teatru"
Michał Sufin opisuje dwie książki na temat seksualności we współczesnym teatrze i dramacie.
"Galaktyka performatywności"
Dominika Kopeć recenzuje "Estetykę performatywności" Eriki Fischer-Lichte.
Mądzik
Robię jaśniej i patrzę
Zapiski starucha
Zegarek od cara
Wydarzenie
Przypisy do "Ceremonii"
Przedstawienia
Pod kierownictwem pana de [...]
Niekończąca się histori [...]
Dokąd idziesz Noro?
Z jakiej sztuki jesteś?
Teatr jako Rzecz Publiczna [...]
Czekając na mężczyznę
Między żalem nad sobą a [...]
Szarlotka z bitą ironią [...]
Lalki i potworki, czyli we [...]
Szkodniki umiarkowanego ry [...]
Odejścia-powroty
Václav Havel
Władza ma szczególną si [...]
Krzysztof Zaleski-wspomnienie
Umiał być sobą
Pewny krok
Jak oni śpiewają?
Maszeruj albo giń!
Moraliści
Nagrody "Teatru"
Nie chcę się kłaniać
Kabarety polskie
Kabaret Potem: jedyną ide [...]
Każda reguła z czasem si [...]
Kufer z książkami
Stambuł
Książki
Seksuologiczna historia te [...]
Galaktyka performatywnośc [...]

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone