19-06-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"Pamięć i anegdota"
Rozmowa Michała Smolisa z Joanną Szczepkowską i Maciejem Prusem.
"Mikołajska w Teatrze Narodowym"
Joanna Krakowska pisze o Halinie Mikołajskiej w Teatrze Narodowym.
"La Scala"
Kolejna część wspomnień Andrzeja Łapickiego.
"Widmo krachu"
Rafał Węgrzyniak opisuje "Ziemię obiecaną" w reżyserii Jana Klaty.
"Trzy "Ziemie obiecane""
Powieść Reymonta, film Wajdy i spektakl Klaty porównuje Tadeusz Lubelski.
"Bez kontaktu?"
Tekst Jagody Hernik-Spalińskiej o spektaklu "Solaris. Raport" z TR Warszawa.
"Owczy pęd"
Michał Mizera przybliża "Bramy raju" w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej.
"Fikołki Sofoklesa"
O "Antygonie" zrealizowanej w Stowarzyszeniu Teatralnym Chorea pisze Marta Byczkowska.
"W poszukiwaniu straconego człowieczeństwa"
Konrad Szczebiot prezentuje "Plastynatów" z supraskiego Teatru Wierszalin.
"Wieczór w Bagdad Cafe"
"Bagdad Cafe" w reżyserii Krystyny Jandy opisuje Karolina Szczepanowska.
"W piaskownicy Biljany Srbljanović"
III Międzynarodowy Festiwal Teatralny "Demoludy" przybliża Łukasz Rudziński.
"Moje pisanie jest jak malarstwo"
Z Biljaną Srbljanović rozmawia Łukasz Rudziński.
"Unhappy end, czyli bałkańska bajka o nas wszystkich"
Barbara Świąder porównuje "Wymieranie" oraz "Skórkę pomarańczową" zaprezentowane na III Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym "Demoludy".
"Ostania rozmowa z własnym rozumem"
Kamila Łapicka pisze o "Kobiecie-Bombie" z olsztyńskiego Teatru im. Stefana Jaracza.
"Zysk i zmaza"
Katarzyna Tokarska-Stangret omawia „Rechnitz (Anioła zagłady)” w reżyserii Jossiego Wielera pokazany na VIII Festiwalu Dialogu Czterech Kultur w Łodzi.
"Przeklęte problemy i niebieskie nosy"
Tekst Jarosława Cymermana o XIV Międzynarodowym Festiwalu "Konfrontacje Teatralne".
"Tu jest coś do zrobienia"
Kamila Paprocka prezentuje VII Festiwal "Wioska Teatralna".
"Garcia versus Garcia"
Dominika Kopeć opisuje "Versus" Rodriga Garcii pokazany 3 i 4 października 2009 w Nowym Teatrze w Warszawie.
"Jedność w wielości"
Aleksandra Rembowska przybliża "Sense Fi", "Conquassabit", w choreografii Cesca Gelaberta.
"W Krzywym Zwierciadle"
Katarzyna Rączka pisze o Teatrze w Krzywym Zwierciadle ze Zgierza.
"Ciąg dalszy i bliższy"
Szczeciński krajobraz teatralny prezentuje Artur D. Liskowacki.
"Nie idę na wojnę"
Z Anną Augustynowicz rozmawia Paweł Sztarbowski.
"Lilla Weneda" Juliusza Słowackiego"
Notatki reżyserskie Anny Augustynowicz do \"Lilli Wenedy\" Juliusza Słowackiego.
"Dlaczego przywoływać "
Waldemar Raźniak analizuje nowoczesność Juliusza Słowackiego.
"Celnik"
Felieton Tomasza Różyckiego.
"Suma światów"
Katarzyna Bester recenzuje książkę "Boski dwumian" Jadwigi M. Rodowicz.
"Sztuka przetrwania"
Tekst Pawła Płoskiego o książce Łukasza Maciejewskiego "Przygoda myśli".
"Błoński na etacie w teatrze"
Tadeusz Nyczek pisze o "Lekturach użytecznych" Jana Błońskiego.
"Jak skonstruowałem V-dowcip, czyli śmiech śmiechem zwyciężaj"
Wypowiedź Łukasza Drewniaka na temat żartów w krytyce teatralnej.
Mistrzowie: Mikołajska
Pamięć i anegdota
Mikołajska w Teatrze [...]
Zapiski starucha
La Scala
Po premierze
Widmo krachu
Trzy "Ziemie obiecane"
Bez kontaktu?
Owczy pęd
Fikołki Sofoklesa
W poszukiwaniu straconego [...]
Wieczór w Bagdad Cafe
Demoludy
W piaskownicy Biljany Srbl [...]
Moje pisanie jest jak mala [...]
Unhappy end, czyli bałka [...]
Ostania rozmowa z własny [...]
Festiwale
Zysk i zmaza
Przeklęte problemy i nie [...]
Tu jest coś do zrobienia
Zagranica
Garcia versus Garcia
Jedność w wielości
Teatr na obrzeżach
W Krzywym Zwierciadle
Mapa teatralna: Szczecin
Ciąg dalszy i bliższy
Nie idę na wojnę
Słowacki wielokrotnie
Lilla Weneda" Juliusza Sł [...]
Dlaczego przywoływać
Kufer z książkami
Celnik
Książki
Suma światów
Sztuka przetrwania
Błoński na etacie w tea [...]
Polemiki
Jak skonstruowałem V-dowc [...]

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone