19-06-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"Męczył go ból istnienia"
Z Januszem Deglerem rozmawia Jacek Kopciński.
"Klerk idealny"
Maciej Urbanowski omawia książkę Janusza Deglera Witkacego portret wielokrotny.
"W kółko Macieju. Witkacy w teatrze własnej wyobraźni"
Jan Gondowicz pisze o wyobraźni Witkacego.
"Witkacy zredukowany"
Tekst Katarzyny Taras o Mistyfikacji Jacka Koprowicza.
"Narodowe performanse Polaków"
Artur Duda opisuje spektakl Słowacki. 5 dramatów. Rekonstrukcja historyczna zrealizowany w Teatrze Polskim w Bydgoszczy.
"Był to Berko, sławny Żyd"
Rafał Węgrzyniak przybliża Berka Joselewicza z wrocławskiego Teatru Polskiego.
"Zatopiona utopia"
Grzegorz Jankowicz recenzuje spektakl Utopia będzie zaraz w reżyserii Michała Zadary.
"Wąsy Marusi"
Jolanta Kowalska prezentuje spektakl Niech żyje wojna!!! zrealizowany w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu.
"Etosowa satyra"
Michał Larek pisze o nowym spektaklu Teatru Ósmego Dnia.
"Demoniczna Demeter"
Agnieszka Hudzik analizuje Oczarowanie z warszawskiego Teatru Studio.
"Który wyruszył w daleką drogę..."
Konrad Szczebiot omawia Gilgamesza Teatru Wierszalin.
"Osieroceni"
Tekst Pawła Schreibera o Wiarołomnych z TR Warszawa.
"Zapolska na słodko-gorzko"
Spektakl Skiz w warszawskim Teatrze Ateneum opisuje Agata Chałupnik.
"Lekki oddech"
Tamara Brzostowska-Tereszkiewicz przybliża Wassę Żeleznową z warszawskiego OCH-TEATRU.
"Hybrydy"
Felieton Rafała Węgrzyniaka.
"Dramat odrzuconej kochanki"
O Halce z Opery Bałtyckiej pisze Daniel Cichy.
"Szumienie wbrew czy w brew?"
Tekst Anny Królicy o spektaklu Caffé Latte Teatru Dada von Bzdülöw.
"Pustka, pustynia i to, co pomiędzy"
Jadwiga Majewska prezentuje spektakl Wszystko jutro, czyli lalki wybawione z opolskiego Teatru im. Jana Kochanowskiego.
"Alicja w krainie koszmarów"
Magdalena Foks omawia Alicję? w reżyserii Marcina Bikowskiego.
"Turbulencje"
Felieton Michała Walczaka.
"Bieguny ciszy"
Maria Prussak analizuje 11 i 12 C.I.C.T. w reżyserii Petera Brooka.
"Gruzja wchodzi do gry"
Międzynarodowy Festiwal Teatralny w Tbilisi opisuje Joanna Nawrocka.
"Czy można wierzyć w pierogi?"
Sytuację teatralną w Gryfinie przybliża Regina Lissowska.
"Zagubione um-ta-ta-ta, czyli Kantor rezyseruje głos"
Katarzyna Tokarska-Stangret analizuje rolę Mówcy w spektaklu Nigdy tu już nie powrócę Tadeusza Kantora.
"Zarażanie"
Paweł Stangret pisze o reżyserii Ślubu w manierze konstruktywistycznej i surrealistycznej Tadeusza Kantora.
"Coś tak zblidł? Lwowskie warsztaty z "Umarłej klasy"
Janusz R. Kowalczyk omawia warsztaty prowadzone przez Krzysztofa Miklaszewskiego.
"Dwie bitwy"
Felieton Tomasza Różyckiego.
"Za ciasne buty"
Łukasz Maciejewski prezentuje Szkice z pamięci Ewy Krakowskiej.
"Prawda pokolenia"
Wanda Zwinogrodzka opisuje Tango z samym sobą Sławomira Mrożka.
"Grotowski całkowity"
Tekst Mirosława Kocura o książce Grotowski. Przewodnik Dariusza Kosińskiego.
"Twarze, sylwetki, teczki"
Książkę Teatr Ósmego Dnia 1964-2009 przybliża Maryla Zielińska.
Witkacy od początku
Męczył go ból istnienia [...]
Klerk idealny
W kółko Macieju. Witkacy [...]
Witkacy zredukowany
Po premierze
Narodowe performanse Polak [...]
Był to Berko, sławny Ży [...]
Zatopiona utopia
Wąsy Marusi
Etosowa satyra
Demoniczna Demeter
Który wyruszył w dalek [...]
Osieroceni
Zapolska na słodko-gorzko [...]
Lekki oddech
Uwagi na stronie
Hybrydy
Opera
Dramat odrzuconej kochanki [...]
Taniec
Szumienie wbrew czy w bre [...]
Pustka, pustynia i to, co [...]
Lalki
Alicja w krainie koszmar [...]
Ciemna strona teatru I
Turbulencje
Zagranica
Bieguny ciszy
Gruzja
Gruzja wchodzi do gry
Teatr na obrzeżach
Czy można wierzyć w pie [...]
Kantor
Zagubione um-ta-ta-ta, czy [...]
Zarażanie
Coś tak zblidł? Lwowskie [...]
Kufer z książkami
Dwie bitwy
Książki
Za ciasne buty
Prawda pokolenia
Grotowski całkowity
Twarze, sylwetki, teczki

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone