22-09-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"Zwłoki Simone"
Jacek Kopciński analizuje Personę. Ciało Simone Krystiana Lupy.
"Za głosem abstrakcji"
Album Lupa/Teatr Krzysztofa Bielińskiego opisuje Paweł Dobrowolski.
"Powrót Bergmana"
Z Iwoną Kempą, Arturem Urbańskim i Grzegorzem Wiśniewskim rozmawiają Kalina Zalewska i Paweł Schreiber.
"Chucherko"
Tekst Janusza Majcherka o Tramwaju w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego.
"Nie myślę postacią"
Wywiad Doroty Semenowicz z Isabelle Huppert.
"Wielka, stara rola"
Paweł Płoski omawia tradycję roli Blanche DuBois z dramatu Tennessee Williamsa.
"Polska w żałobie. Między obrzędem a ceremonią"
Dariusz Kosiński analizuje zjawisko dramatyzacji żałoby w Polsce.
"Przywoływanie"
Felieton Rafała Węgrzyniaka.
"Rzecz majowa"
Jolanta Kowalska pisze o spektaklu Czas terroru z legnickiego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej.
"Przypowieść o profesjonalistach"
Recenzja Marii Napiontkowej ze spektaklu Getsemani w reżyserii Anny Augustynowicz.
"Psychodrama w ogrójcu"
Tekst Ingi Iwasiów o Getsemani Anny Augustynowicz.
"Byle ładnie nam się śniło"
Magdalena Zielonka-Kowalska omawia Księżniczkę na opak wywróconą z Teatru Narodowego.
"Kandyd w kraju Sarmatów"
Kalina Zalewska pisze o spektaklu O północy przybyłem do Widawy... czyli Opis obyczajów III z warszawskiego Teatru IMKA.
"Człowiek z pluszu"
Rafał Węgrzyniak przybliża spektakl Był sobie Andrzej Andrzej Andrzej i Andrzej.
"Fałszywe męczeństwo"
Orgię z Teatru Wybrzeże prezentuje Paweł Schreiber.
"Proletariusze ery Facebooka"
Jarosław Zalesiński opisuje Liliom z gdyńskiego Teatru Miejskiego im. Witolda Gombrowicza.
"Tak. Nie. Nie wiem"
Artur Duda recenzuje Człowieka z Bogiem w szafie zrealizowanego w toruńskim Teatrze im. Wilama Horzycy.
"Słowa i ludzie"
Noże w kurach z olsztyńskiego Teatru im. Stefana Jaracza omawia Katarzyna Strzelec.
"Majestatyczny"
Beata Kalinowska pisze o Judaszku z warszawskiego Teatru Ateneum.
"Did you sleel well, Alex?"
Recenzja Agnieszki Uścińskiej z Kompleksu Portnoya w warszawskim Teatrze Konsekwentnym w Starej ProchOFFni.
"Kadisz z Dybuka"
Tekst Łukasza Maciejewskiego o Dybuku z Tearu im. Stefana Jaracza w Łodzi.
"Moim celem jest teatr aktualny"
Z Waldemarem Zawodzińskim rozmawia Monika Wasilewska.
"Brutalistyczny czy tylko brutalny?"
Monika Wasilewska portretuje Teatr Jaracza w Łodzi.
"Dusza rosyjska, miłość przeklęta"
Katię Kabanową opisuje Dorota Kozińska.
"Teatralny drugi obieg"
III Festiwal Teatrów Muzycznych w Gdyni podsumowuje Łukasz Rudziński.
"Puszczanie baniek"
Tegoroczny Theatertreffen w Berlinie ocenia Justyna Golińska.
"Autobiograficznie"
Nowy spektakl Pippo Delbono recenzuje Tomasz Kireńczuk.
"Teatr jako akt miłości"
Tomasz Kireńczuk rozmawia z Pippo Delbono.
"Opętana (2)"
Felieton Michała Walczaka.
"Gdzie Żydzi północy robią fikołki do tyłu"
Reportaż Moniki Bułaj.
"Dom Gombrowicza"
Michał Mizera portretuje Stary Teatr w Krakowie.
"Niezrealizowany film Konrada Swinarskiego"
Maria Prussak analizuje niezrealizowany film Fantazy Konrada Swinarskiego.
"Oto jest cały sklepik kolportera"
Marek Troszyński omawia projekt Słowacki. Dramaty wszystkie.
"O niewiedzy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii"
Kolejna część dzienników Piotra Cieplaka.
"Gorze nam"
Felieton Tomasza Różyckiego.
"Albo - albo?"
Hubert Michalak podsumowuje 50. Kaliskie Spotkania Teatralne - Festiwal Sztuki Aktorskiej.
"Mapa dla aktora"
Jarosław Gajewski recenzuje książkę Declana Donnellana Aktor i cel.
"Na scenie pisma"
Książkę Projekty intymnego teatru śmierci. Wyspiański - Leśmian - Kantor omawia Artur Duda.
"Mamo, czy tata mnie kocha?"
Paweł Dobrowolski opisuje książkę Moniki Kwaśniewskiej o teatrze Krzysztofa Warlikowskiego Od wstrętu do sublimacji.
"Rozważania dla nielicznych"
Sebastian Duda pisze o książce Teatralność jako medium Samuela Webera.
Lupa
Zwłoki Simone
Za głosem abstrakcji
Bergman
Powrót Bergmana
Warlikowski
Chucherko
Nie myślę postacią
Wielka, stara rola
żałobne dramatyzacje Polaków
Polska w żałobie. M [...]
Uwagi na stronie
Przywoływanie
Po premierze
Rzecz majowa
Przypowieść o profesjon [...]
Psychodrama w ogrójcu
Byle ładnie nam się śni [...]
Kandyd w kraju Sarmatów
Człowiek z pluszu
Fałszywe męczeństwo
Proletariusze ery Facebook [...]
Tak. Nie. Nie wiem
Słowa i ludzie
Majestatyczny
Did you sleel well, Alex?
Kadisz z Dybuka
Łódź teatralna
Moim celem jest teatr aktu [...]
Brutalistyczny czy tylko b [...]
Opera
Dusza rosyjska, miłość [...]
Teatr muzyczny
Teatralny drugi obieg
Zagranica
Puszczanie baniek
Autobiograficznie
Teatr jako akt miłości
Ciemna strona teatru
Opętana (2)
Reportaż
Gdzie Żydzi północy rob [...]
naród sobie
Dom Gombrowicza
Swinarski
Niezrealizowany film Konra [...]
Słowacki
Oto jest cały sklepik kol [...]
Dzienniki rowerowe
O niewiedzy w praktyce, c [...]
Kufer z książkami
Gorze nam
Odmiany gry
Albo - albo?
Książki
Mapa dla aktora
Na scenie pisma
Mamo, czy tata mnie kocha? [...]
Rozważania dla nielicznyc [...]

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone