19-06-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"Tango profundo misterioso"
Z Jerzym Jukiem Kowarskim rozmawia Dorota Buchwald.
"Umarli nie tylko z Jedwabnego"
Rafał Węgrzyniak pisze o Naszej klasie z Teatru na Woli w Warszawie.
"Świat bez pytań"
Wypowiedź Marii Prussak o premierze Naszej klasy.
"Słuszna sprawa"
Nasza klasa w Teatrze na Woli w Warszawie piórem Krystyny Duniec i Joanny Krakowskiej.
"Opera obozowa"
Sławomir Wieczorek opisuje Pasażerkę z warszawskiej Opery Narodowej.

"Fuga na głosy, czołgi i trabanta"
Tekst Jolanty Kowalskiej o Szosie Wołokołamskiej z Teatru Polskiego we Wrocławiu.
"Jutro odchodzę na zawsze"
Łukasz Maciejewski recenzuje Intymność z krakowskiego Teatru im. Słowackiego.
"Tańczący z demonami"
O Głodzie Knuta Hamsuna, zrealizowanym na Scenie Prapremier InVitro w Lublinie pisze Ewa Partyga.
"Sztuka (z) umierania"
Recenzja Jarosława Cymermana z Przejścia Sceny Plastycznej KUL.
"Pracownia Kantora"
Felieton Rafała Węgrzyniaka.
"Mistrz, Małgorzata i ten trzeci"
Tekst Kaliny Zalewskiej o Kreacji z Teatru Narodowego w Warszawie.
"Irek"
Ireneusza Iredyńskiego wspomina Janusz Krasiński.
"Próba reaktywacji"
O wydaniu Dzieł zebranych Ireneusza Iredyńskiego pisze Dariusz Nowacki.
"Niezłe adresy "
Z Jerzym Radziwiłowiczem rozmawia Łukasz Maciejewski.
"Mistrz"
Felieton Michała Walczaka.
"Anhelli wołający"
Anhellego. Wołanie z Teatru ZAR we Wrocławiu omawia Halina Waszkiel.
"Czarna otchłań "
Z Jarosławem Fretem rozmawia Tomasz Kubikowski.
"Małe opowieści o wielkiej Historii"
IV Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Demoludy” podsumowuje Barbara Świąder.

"Rewia w kanałach"
Les Misérables z warszawskiego Teatru Muzycznego Roma omawia Dorota Kozińska.
"Komunikacja z prędkością światła"
O Just say it Michaela Schumachera pisze Anna Królica.
"Między buntem rozumu a pokorą istnienia"
Jadwiga Majewska omawia polską recepcję butoh.
"Butoh, czyli o duchowym życiu ciała"
Założenia tańca butoh analizuje Julia Hoczyk.
"Butoh w spotkaniu z Zachodem"
O zachodnim postrzeganiu butoh pisze Katarzyna Julia Pastuszak.
"Japoński taniec przemiany – butoh w Polsce"
Obecność butoh w Polsce omawia Magdalena Zamorska.
"Duchy tańczące butoh"
Techniki tańca butoh opisuje Rui Ishihara.
"Elegia o Hijikacie"
Katarzyna Bester recenzuje książkę Aleksandry Capigi Bunt Ciała. Butoh Hijikaty.
"Azyl"
Z Henrykiem Bieniewskim rozmawia Paweł Płoski.
"O niewiedzy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii"
Kolejna część Dzienników rowerowych Piotra Cieplaka.
"Teatralna corporacja"
Paweł Dobrowolski recenzuje książkę Luka van den Driesa Corpus Jan Fabre. Obserwacja procesu twórczego.
"Globisze"
Janusz Majcherek omawia pracę Olgi Katafiasz Krzysztof Globisz: Notatki o skubaniu roli.
"Pęknięcia, nieciągłości, ambiwalencje"
O książce Literatura świadomości. Samuel Beckett – podmiot – negatywność Jakuba Momro pisze Sebastian Duda.
Nagroda specjalna
Tango profundo misterio [...]
Powojnie
Umarli nie tylko z Jedwab [...]
Świat bez pytań
Słuszna sprawa
Opera obozowa
Fuga na głosy, czołgi i [...]
Po premierze
Jutro odchodzę na zawsze
Tańczący z demonami
Sztuka (z) umierania
Uwagi na stronie
Pracownia Kantora
Iredyński
Mistrz, Małgorzata i ten [...]
Irek
Próba reaktywacji
Radziwiłowicz
Niezłe adresy
Ciemna strona teatru
Mistrz
Teatr ZAR
Anhelli wołający
Czarna otchłań
Demoludy
Małe opowieści o wielki [...]
Musical
Rewia w kanałach
Taniec
Komunikacja z prędkości [...]
Butoh
Między buntem rozumu a p [...]
Butoh, czyli o duc [...]
Butoh w spotkaniu z Zach [...]
Japoński taniec przemiany [...]
Duchy tańczące butoh
Elegia o Hijikacie
Z dziejów „Teatru”
Azyl
Dzienniki rowerowe
O niewiedzy w praktyce, c [...]
Książki
Teatralna corporacja
Globisze
Pęknięcia, nieciągłoś [...]

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone