17-06-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"Świetlistość"
Z Karoliną Gruszką, laureatką nagrody im. Aleksandra Zelwerowicza, rozmawia Jacek Kopciński.
"Liczy się wykonanie"
Tekst Katarzyny Tokarskiej-Stangret o wykonaniu utworu Lipiec Iwana Wyrypajewa w Teatrze na Woli.
"Błazenada i rosyjski smutek"
Anna Sobieska omawia spektakle HamletWiśniowy sad w reżyserii Nikołaja Kolady pokazane na festiwalu „Konfrontacje Teatralne” w Lublinie.
"Hamlet w królestwie zwierząt "
Z Nikołajem Koladą rozmawia Anna Sobieska.
"Syberyjski jarmark"
Relacja Wandy Świątkowskiej z drugiej edycji festiwalu teatralnego w Omsku.
"Mogą nas wsadzić do więzienia"
Wypowiedź Michaiła Ungarowa o dzisiejszej sztuce rosyjskiej.
"Z mapą przez rosyjski teatr"
Wanda Świątkowska recenzuje książkę Teatr rosyjski XX wieku wobec tradycji. Kontynuacje, zerwania, transformacje Katarzyny Osińskiej.
"Rue de la Huchette"
Felieton Rafała Węgrzyniaka
"Bez Bohatera"
Paweł Goźliński o Klubie Polskim Pawła Miśkiewicza z Teatru Dramatycznego w Warszawie.
"Plwali na skorupę – nie zstąpili do głębi"
Komentarz Marka Troszyńskiego do spektaklu Klub Polski Pawła Miśkiewicza.
"Kryzys i hipnoza"
Jagoda Hernik Spalińska recenzuje Kazimierza i Karolinę w reżyserii Gábora Zsámbékiego.
"Miłość w galerii handlowej"
Kazimierz i Karolina w reżyserii Jana Klaty w ocenie Rafała Węgrzyniaka.
"Tak jak w kinie"
Marta Koszowy pisze o Złym na podstawie książki Leopolda Tyrmanda z Teatru Powszechnego w Warszawie.
"Kreseczki"
Spektakl Barbary Wysockiej Łagodna na podstawie opowiadania Fiodora Dostojewskiego omawia Katarzyna Tokarska-Stangret.
"Okrutny Zmierzch"
Tekst Małgorzaty Rudej o spektaklu Zmierzch bogów w reżyserii Mai Kleczewskiej.
"Seks Teatr"
Felieton Michała Walczaka.
"Rozważania o prawdzie i fałszu"
Dorota Kozińska recenzuje spektakle pokazane na II Festiwalu Opery Współczesnej we Wrocławiu.
"Pusta Walizka"
Rozmowa z Saskią Boddeke i Peterem Greenawayem.
"Trzymajcie się tej myśli"
Kulisy widowiska Wielki Wybuch piórem Maryli Zielińskiej.
"Dwa oblicza nowojorskiej awangardy"
Aleksandra Jakubczak omawia spektakle Theatre Workshop i The Wooster Group pokazane na festiwalu w Edynburgu.
"Zelig i Rain Man"
O spektaklach spoza Rosji zobaczonych na „Konfrontacjach Teatralnych” w Lublinie opowiada Jarosław Cymerman.
"Kompulsywne przyjemności"
Konrad Wojnowski analizuje nową premierę Forced Entertainment The Thrill of It All.
"Kobiety na amerykańskiej scenie"
O dwóch premierach off-Broadwayowych pisze Aneta Mancewicz.
"Pantomima na dworcu"
Mirosław Kocur recenzuje Stazione Termini – nowy spektakl Wrocławskiego Teatru Pantomimy.
"Zrozumieć bez słów"
Warszawski X Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu podsumowuje Aleksandra Malinowska.
"Piętra metafor"
Rozmowa Aleksandry Malinowskiej i Bartłomieja Miernika z dyrektorami Wrocławskiego Teatru Pantomimy.
"O sztuce pełnej smutku "
Tekst Heleny Bytnar podejmujący próbę nazwania zjawisk występujących na gruncie polskiej pantomimy.
"Najważniejszy jest oddech"
Rozmowa z Katarzyną Sobiszewską, Bartłomiejem Ostapczukiem i Radomirem Piorunem przeprowadzona przez Agnieszkę Charkot.
"Oficja Wschodu i Zachodu"
Tadeusz Kornaś opowiada o dramatach liturgicznych wykonywanych przez Scholę Teatru Węgajty.
"„Anty-Rublow”, czyli (nie)obecność Boga"
Łucja Demby interpretuje Judaszka w reżyserii Andrzeja Bubienia z warszawskiego Teatru Ateneum.
"Teatr (w) codzienności"
Aleksandra Konopko przybliża Teatr Tetraedr z Raciborza.
"O niewiedzy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii"
Dzień jedenasty opowieści rowerowej Piotra Cieplaka.
Nagroda im. A. Zelwerowicza
Świetlistość
Liczy się wykonanie
Rosjanie
Błazenada i rosyjski smu [...]
Hamlet w królestwie zwie [...]
Syberyjski jarmark
Mogą nas wsadzić do wię [...]
Z mapą przez rosyjski tea [...]
Uwagi na stronie
Rue de la Huchette
Po premierze
Bez Bohatera
Plwali na skorupę – nie [...]
Kryzys i hipnoza
Miłość w galerii handl [...]
Kreseczki
Okrutny Zmierzch
Po premieze
Tak jak w kinie
Ciemna Strona teatru
Seks Teatr
Opera
Rozważania o prawdzie i [...]
Wielki Wybuch
Pusta Walizka
Trzymajcie się tej myśli [...]
Zagranica
Dwa oblicza nowojorskiej a [...]
Zelig i Rain Man
Kompulsywne przyjemności
Kobiety na amerykańskiej [...]
Pantomima
Pantomima na dworcu
Zrozumieć bez słów
Piętra metafor
O sztuce pełnej smutku
Najważniejszy jest oddech [...]
Pieśni śpiewają
Oficja Wschodu i Zachodu
Interpretacje
„Anty-Rublow”, czyli ( [...]
Teatr na obrzeżach
Teatr (w) codzienności
Dzienniki rowerowe
O niewiedzy w praktyce, c [...]

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone