17-06-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"Struktura klejnotu"
Ze Stanisławem Radwanem rozmawia Łukasz Maciejewski.
"Biuro rzeczy znalezionych"
Dorota Kozińska pisze o płycie Coś co zginęło szuka tu imienia z muzyką Stanisława Radwana do spektakli Jerzego Grzegorzewskiego.
"My, Gombrowicz"
Tadeusz Nyczek recenzuje spektakl Dzienniki (na podstawie Dziennika Witolda Gombrowicza) Teatru IMKA.
"Ćma"
Kalina Zalewska omawia Mewę w reżyserii Agnieszki Glińskiej z Teatru Narodowego w Warszawie.
"Egzamin z Różewicza"
Marta Byczkowska o łódzkim spektaklu Stara kobieta wysiaduje w reżyserii Marka Fiedora.
"Posag mężczyzny"
Magdalena Zielonka-Kowalska pisze o Białym małżeństwie przygotowanym w Kielcach przez Weronikę Szczawińską.
"Świętokradztwo"
Recenzja Katarzyny Fazan ze spektaklu Ojciec Agaty Dudy-Gracz z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.
"Skandal nie tylko w Güllen"
Małgorzata Ruda opisuje Wizytę starszej pani z Teatru Śląskiego w Katowicach.
"Język ciała"
Historię miłosną w reżyserii Natalii Sołtysik z Teatru Współczesnego w Warszawie omawia Agata Chałupnik.
"Mężczyzna w facecie"
Jarosław Zalesiński pisze o spektaklu Wszystko, co chcielibyście powiedzieć po śmierci ojca, ale boicie się odezwać Szymona Bogacza w reżyserii Piotra Kruszczyńskiego.
"Na Woli"
Felieton Rafała Węgrzyniaka.
"Starzejąca się nastolatka"
Artur Grabowski o Beckettowskich inscenizacjach – Ostatniej taśmie Krappa w reżyserii Roberta Wilsona oraz Końcówce Krystiana Lupy – pokazanych na I Międzynarodowym Festiwalu Klasyki Światowej „Nowa Klasyka Europy”.
"Umarłe"
Katarzyna Tokarska-Stangret recenzuje Panny z Wilka w reżyserii Alvisa Hermanisa pokazane na festiwalu „Nowa Klasyka Europy”.
"Chór dobrze skrojony"
Chór myli się potwornie René Pollescha pokazany podczas festiwalu Warszawa Centralna – „Migracje” piórem Ewy Partygi.
"Fedra-ingerencja totalna"
Amsterdamski spektakl Fedra w reżyserii Grzegorza Jarzyny opisuje Anita Szurek.
"Wampir w teatrze polskim (1)"
Felieton Michała Walczaka
"Bunt, bunt, bunt w przedpokojach salonu"
Tekst Andrzeja Horubały o poczynaniach duetu Strzępka/Demirski.
"Teatr potrzebny"
Opowieść Alicji Borkowskiej o pracy z uchodźcami w Teatro dell’Argine we Włoszech
"Teatr w centrum"
Artur Duda opowiada o Teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu.
"Ona jest pedałem"
O spektaklu Śnieg Grzegorza Wiśniewskiego, opartym na fragmentach MatkiKurki Wodnej Witkacego, pisze Katarzyna Tokarska-Stangret.
"W dręczarium Witkacego"
Z Jolantą Teską, aktorką Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu, rozmawia Artur Duda.
"Miejscy trybuni"
Kondycję i problemy toruńskiej sceny off przybliża Grzegorz Giedrys.
"Nowe przygody barona Münchhausena"
Henryk Izydor Rogacki recenzuje spektakl Baron Münchhausen. Odsłona druga z teatru Baj Pomorski w Toruniu.
"Nowy teatr w starej szafie"
O Baju Pomorskim pisze Magdalena Jasińska.
"Putin na nartach"
Rozmowa z Lucyną Kozień, Zuzanną Głowacką, Markiem b. Chodaczyńskim oraz Adolfem Weltschekiem o teatrze lalkowym.
"Krabat”, teatr lalek według Vogla"
Spektakl Krabat opisuje Halina Waszkiel
"Zamknięcie - Otwarcie"
Marcin Bartnikowski recenzuje książki Efekt lalki Radosława Filipa Muniaka oraz Tajemnice teatru lalek Honoraty Sych.
"Oficja Wschodu i Zachodu 2"
Działalność Scholi Teatru Węgajty analizuje Tadeusz Kornaś.
"Boży wesołek"
Grę o Świętym Franciszku przybliża Katarzyna Flader.
"W mojej głowie"
Działalność Teatru 21 opisuje Karolina Krawczyk.
"O niewieczy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii"
Kolejna część Dzienników rowerowych Piotra Cieplaka.
Radwan
Struktura klejnotu
Biuro rzeczy znalezionych
Po premierze
My, Gombrowicz
Ćma
Egzamin z Różewicza
Posag mężczyzny
Świętokradztwo
Skandal nie tylko w Güll [...]
Język ciała
Mężczyzna w facecie
Uwagi na stronie
Na Woli
Nowa Klasyka Europy
Starzejąca się nastolatk [...]
Umarłe
Zagranica
Chór dobrze skrojony
Fedra-ingerencja to [...]
Ciemna strona teatru
Wampir w teatrze polskim [...]
Chuligan w teatrze
Bunt, bunt, bunt w przedp [...]
Teatr na obrzeżach
Teatr potrzebny
Mapa teatralna - Toruń
Teatr w centrum
Ona jest pedałem
W dręczarium Witkacego
Miejscy trybuni
Nowe przygody barona Münc [...]
Nowy teatr w starej szafi [...]
Lalki
Putin na nartach
Krabat”, teatr lalek wed [...]
Zamknięcie - Otwarcie
Pieśni śpiewają
Oficja Wschodu i Zachodu [...]
Boży wesołek
Poszerzanie pola
W mojej głowie
Dzienniki rowerowe
O niewieczy w praktyce, c [...]

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone