17-06-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"Mały rekonstruktor"
O Rekonstruktorze Michała Walczaka pisze Kalina Zalewska.
"Niech ich szlag, Krzyżaków!"
Tekst Jarosława Komorowskiego o rekonstrukcjach historycznych.
"Czarne jest piękne!"
Utwór o Matce i Ojczyźnie Bożeny Keff w reżyserii Jana Klaty piórem Jolanty Kowalskiej
"Bieda"
Księgę raju wg Icyka Mangera wyreżyserowaną w Teatrze Żydowskim w Warszawie przez Piotra Cieplaka omawia Szymon Kazimierczak
"Bóg mordu rozrabia w saloniku"
Edyta Kubikowska recenzuje Boga mordu z warszawskiego Teatru Ateneum.
"Ja wolność lubię, czyli przepisywanie Fredry"
Artur Duda o Nowym Don Kichocie z Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu.
"Wysiłek"
Recenzja Ingi Iwasiów ze spektaklu Judyta w reżyserii Wojciecha Klemma.
"Zielona szkoła"
Zwierzątka, małe zwierzenia w reżyserii Pawła Passiniego opisuje Jarosław Cymerman.
"Zdrada w Wierszalinie"
O Statku błaznów Piotra Tomaszuka pisze Marta Gąsowska.
"Pustka po Bogu"
Jolanta Kowalska omawia spektakl Pierwsza komunia Pawła Kamzy z Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy.
"Monodram pod znakiem dramatu"
Relacja Agnieszki Uścińskiej z pierwszego Festiwalu Sztuki Monologu w Laboratorium Dramatu w Warszawie.
"Kontestatorzy i salon"
Felieton Rafała Węgrzyniaka
"Improwizacja o sztuce wolnego człowieka"
Tekst Jadwigi Majewskiej o improwizacji kontaktowej w tańcu.
"W bliskim kontakcie"
Z tancerzami, Iloną Trybułą, Renatą Piotrowską i Jackiem Owczarkiem o improwizacji rozmawia Jadwiga Majewska.
"Głosy chwytają głosy – krzycząc"
Poemat Julyena Hamiltona, ikony improwizacji tańca i słowa.
"Trzeba uporządkować pesymizm"
O Salves, nowym przedstawieniu Maguy Marin, pisze Joanna Szymajda.
"Polityczny Radar"
Nowojorski festiwal Under the Radar w The Public Theater omawia Aneta Mancewicz.
"Baśń na pożegnanie"
Michał Mizera recenzuje spektakl Czarodziejski flet w reżyserii Petera Brooka z Teatru Bouffes du Nord.
"Wampir w teatrze polskim (2)"
Felieton Michała Walczaka
"Królik w podróży służbowej"
Relacja Konrada Szczebiota z objazdu spektaklu Jest królik na księżycu Białostockiego Teatru Lalek w ramach projektu Teatr Polska.
"Pozwolić zaistnieć odmiennym światom"
Głos Karoliny Krawczyk w sprawie postrzegania teatru tworzonego przez osoby niepełnosprawne.
"Kanapa z dermy, czyli o nowych trendach w scenografii polskiej"
Tekst Hanny Baltyn o współczesnej polskiej scenografii.
"Czyste płótno"
Wypowiedź Borisa Kudlički o tegorocznej edycji Praskiego Quadriennale.
"Sponsoring kultury – prestiż, nie reklama"
Problem sponsorowania kultury w Polsce przybliża Kamila Lewandowska.
"Zdobywanie przyjaciół"
Z Julią Rowntree o sponsorowaniu kultury rozmawia Kamila Lewandowska.
"O niewiedzy w praktyce, czyli podróż do Portugalii"
Kolejne dwa dni z podróży Piotra Cieplaka.
"Słowem się jedzie, czyli z Piotrem Cieplakiem i SzaZą do Portugalii"
Anna Szymonik pisze o Dziennikach rowerowych na scenie w wykonaniu Piotra Cieplaka i SzaZy.
"„Hassliebe”. Thomas Bernhard"
Portret Thomasa Bernharda pióra Agaty Barełkowskiej
"Zmartwychwstawanie przeszłości"
Książka Wystawianie historii Freddiego Rokema w recenzji Agaty Dąbek.
Rekonstrukcje
Mały rekonstruktor
Niech ich szlag, Krzyżak [...]
Po premierze
Czarne jest piękne!
Bieda
Bóg mordu rozrabia w sal [...]
Ja wolność lubię, czyli [...]
Wysiłek
Zielona szkoła
Zdrada w Wierszalinie
Sacropolo
Pustka po Bogu
Monologi
Monodram pod znakiem drama [...]
Uwagi na stronie
Kontestatorzy i salon
Taniec - improwizacje
Improwizacja o sztuce wol [...]
W bliskim kontakcie
Głosy chwytają głosy [...]
Zagranica
Trzeba uporządkować pesy [...]
Polityczny Radar
Opera
Baśń na pożegnanie
Ciemna strona teatru
Wampir w teatrze polskim [...]
Teatr Polska
Królik w podróży słu [...]
Poszerzanie pola
Pozwolić zaistnieć odmie [...]
Scenografia
Kanapa z dermy, czyli o  [...]
Czyste płótno
Nowy mecenat
Sponsoring kultury – pre [...]
Zdobywanie przyjaciół
Dzienniki rowerowe
O niewiedzy w praktyce, c [...]
Słowem się jedzie, czyli [...]
Bernhard
„Hassliebe”. Thomas Be [...]
Książki
Zmartwychwstawanie przesz [...]

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone