19-06-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"Czasem szukamy czegoś więcej"
O spektaklach z Wałbrzycha pokazanych na Warszawskich Spotakaniach Teatralnych rozmawiają Jagoda Hernik Spalińska,
Ewa Partyga, Katarzyna Tokarska-Stangret, Kalina Zalewska i Paweł Płoski.
"Ustawiam poprzeczkę"
Wywiad Bartłomieja Miernika z Sebastianem Majewskim.
"Ania z Wałbrzycha"
Rafał Węgrzyniak pisze o spektaklu A, nie z Zielonego Wzgórza.
"Udawanie"
Tekst Dariusza Nowackiego o Parafrazach Pawła Demirskiego.
"Ta historia już się skończyła"
Spektakl Diamanten sind Kohle auf Arbeit z Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie przybliża Agata Barełkowska.
"Heil Hamlet"
Recenzja Katarzyny Tokarskiej-Stangret z Być albo nie być z krakowskiego Starego Teatru.
"Skumbrie w tomacie, rydz(yk)"
Jarosław Cymerman opisuje spektakl Zamknęły się oczy ziemi z lubelskiego Teatru im. Juliusza Osterwy.
"Dzicy z naszej ulicy"
Tekst Agaty Chałupnik o Życiu seksualnym dzikich z warszawskiego Nowego Teatru.
"Pontyfikat"
Felieton Rafała Węgrzyniaka.
"Nie czuję się starszy niż kiedykolwiek"
z Royem Faudree rozmawia Agata Barełkowska.
"Barbarzyńcy u bram. Teatralne prace Kornéla Mundruczó"
Tamás Jászay pisze o twórczości Kornéla Mundruczó.
"Gisèle Vienne - erotyzm i pragnienie śmierci"
Twórczość Gisèle Vienne prezentuje Chantal Hurault.
"Sztuka patrzenia"
Aleksandra Rembowska pisze o Pinie w reżyserii Wima Wendersa.
"W zaklętym kręgu czasu"
Tekst Anny Szymonik o Powrocie Odysa w reżyserii Davida Martona.
"Krytyka krytyki, czyli postępowi konserwatyści"
Sytuację krytyki teatralnej analizuje Dorota Kozińska.
"Niebezpieczne związki"
Felieton Michała Walczaka.
"Dorównać Dukajowi"
Agnieszka Rataj opisuje spektakl Wroniec z warszawskiego Teatru Kamienica.
"Wrona pierdolona"
Z Emilianem Kamińskim rozmawia Paweł Sztarbowski.
"Stan lękowy historii"
Sytuację historyczną w 1981 roku i jej odbicie w sztuce przybliża Tomasz Bocheński.
"Jakby mózg opery zwariował i ruszył ku katastrofie"
Miasto liczy psie nosy Jerzego Grzegorzewskiego prezentuje Mateusz Żurawski.
"Czekając na proces"
Recenzja Kaliny Zalewskiej z Generała z Teatru IMKA w Warszawie.
"Mistrz i polityka"
Wypowiedź Hanny Baltyn-Karpińskiej na temat spektaklu Punch i Judy w Afganistanie z Stuffed Puppet Theatre w Amstelveen.
"Uśmiechnij się"
Ze Stanisławą Celińską rozmawia Łukasz
Maciejewski.
"Zbuntowany talent, czyli Zapolska w muzeum"
Patryk Kencki pisze o wystawie Gabriela Zapolska. Zbuntowany talent prezentowanej w Muzeum Literatury w Warszawie.
"Japońska łączniczka"
Mirosław Kocur recenzuje książkę Estery Żeromskiej Japoński teatr klasyczny. Korzenie i metamorfozy.
"Tu i teraz. Wszechświat i teatr"
Z Esterą Żeromską, japonistką,
rozmawia Agata Barełkowska.
"Przeszczep nō"
Spektakl Stroiciel fortepianu w reżyserii Kasai Kenichiego ocenia Katarzyna Bester.
"O drugich narodzinach teatru"
Książkę Drugie narodziny teatru Mirosława Kocura omawia Patryk Kencki.
"O niewiedzy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii"
Kolejna część Dzienników rowerowych Piotra Cieplaka.
Wałbrzych
Czasem szukamy czegoś wi [...]
Ustawiam poprzeczkę
Ania z Wałbrzycha
Demirski
Udawanie
Ta historia już się sko [...]
Po premierze
Heil Hamlet
Skumbrie w tomacie, rydz( [...]
Dzicy z naszej ulicy
Uwagi na stronie
Pontyfikat
Przed Maltą
Nie czuję się starszy ni [...]
Barbarzyńcy u bram. Teatr [...]
Gisèle Vienne - erotyzm i [...]
Pina Bausch
Sztuka patrzenia
Zagranica
W zaklętym kręgu czasu
Nowa krytyka
Krytyka krytyki, czyli pos [...]
Ciemna strona teatru
Niebezpieczne związki
Stan wojenny
Dorównać Dukajowi
Wrona pierdolona
Stan lękowy historii
Jakby mózg opery zwariowa [...]
Czekając na proces
Lalki
Mistrz i polityka
Celińska
Uśmiechnij się
Wystawa
Zbuntowany talent, czyli Z [...]
Teatr japoński
Japońska łączniczka
Tu i teraz. Wszechświat [...]
Przeszczep nō
Książki
O drugich narodzinach teat [...]
Dzienniki rowerowe
O niewiedzy w praktyce, c [...]

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone