19-06-2019

 
NOWY LAYOUT
Najstarsze czasopismo teatralne w Polsce w nowym kształcie.


Nowe barwy:
Chcemy prezentować teatr w sposób bardziej atrakcyjny, żywszy,
nowocześniejszy – 40 stron w kolorze i zmieniona szata graficzna.

Nowy układ:
Chcemy pokazywać teatr w sposób bardziej uporządkowany – pojawią się nowe stałe działy: Wydarzenia, Ludzie, Przestrzenie teatru, Po premierze, Czytelnia.

Nowe perspektywy:
Chcemy uchwycić wszystkie wymiary teatru: od plotki w bufecie, przez
codzienny repertuar scen małych i dużych, twórczość poszczególnych artystów,
zarządzanie, po istotę sztuki scenicznej.

Nowe horyzonty:
Chcemy dokładniej śledzić dokonania artystów zagranicznych, zwłaszcza z
naszej części Europy.

Nowi autorzy:
Zaprosiliśmy na łamy nowych felietonistów - wybitną pisarkę Zytę Rudzką i świetnego
eseistę Krzysztofa Rutkowskiego.

Nowa komunikacja:
Chcemy mówić do tych, którzy wiedzą mnóstwo o teatrze i do tych, którzy
wiedzą niewiele.

Szukaj TEATRU w Empikach i dobrych księgarniach.
Chcesz wiedzieć więcej o zasadach prenumeraty – napisz na adres: teatr@teatr-pismo.pl

:: REKLAMA ::

 

W TYM NUMERZE ZNAJDZIECIE:

"Co mogę robić w teatrze?"
Z Jerzym Stuhrem rozmawia Michał Smolis.
"Załamania"
Felieton Rafała Węgrzyniaka.
"Różewicz w worku"
Tomasz Bocheński pisze o Różewiczowskim ujęciu współczesności w Kup kota w worku.
"Re: „Kartoteka”"
Czy Kartoteka: Reprint Tadeusza Różewicza ma znaczenie dla inscenizatorów? Zastanawia się Zbigniew Majchrowski.
"Jak zarchiwizować poetę"
Katarzyna Tokarska-Stangret o autokreacji Różewicza na próbach Kartoteki.
"Poczytajcie Różewicza, zanim mu pomnik postawicie..."
Joanna Biernacka omawia książkę Tadeusza Różewicza Margines, ale...
"Którym Westonem jesteś?"
Kamila Paprocka przedstawia sylwetkę Tracy’ego Lettsa.
"W małym domku"
Gorące lato w Oklahomie z Teatru Nowego w Zabrzu recenzuje Aneta Głowacka.
"Jakby mnie nie było"
Z René Polleschem rozmawia Łukasz Drewniak.
"Coś poza tym, co w środku"
Jacksona Pollescha z TR Warszawa opisuje Piotr Olkusz.
"„Jadą, jadą dzieci drogą,siostrzyczka i brat...”"
O Koprofagach, czyli znienawidzonych, ale niezbędnych ze Starego Teatru w Krakowie pisze Jagoda Hernik Spalińska.
"Narodziny mitu?"
Orkiestrę z Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy recenzuje Joanna Puzyna-Chojka.
"Bezlitosna, niebieska sieć"
Tekst Łukasza Maciejewskiego o Ziemii obiecanej z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.
"Kościół Boga czy czarta?"
Wanda Świątkowska pisze o spektaklu Brand. Miasto. Wybrani ze Starego Teatru w Krakowie.
"Odświeżona maska amazonki"
Gwałtu, co się dzieje! z Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu opisuje Maria Napiontkowa.
"Cmentarz Lalek (2)"
Felieton Michała Walczaka.
"Everyman w papierowych dekoracjach"
Amerykę z  Schauspielhaus Bochum pokazaną na XXXVI Krakowskich Reminiscencji Teatralnych przybliża Wanda Świątkowska.
"Sen o sensie życia"
Obłomowa z Schauspiel Köln prezentuje Anna Szymonik.
"Pod lufą Szarika"
Jarosław Cymerman porównuje spektakle Białoruskiego Teatru Wolnego w Mińsku i Centrum Sztuki Współczesnej „Dach” w Kijowie pokazane na XXXVI Krakowskich Reminiscencjach Teatralnych.
"W poszukiwaniu nowych symboli"
Rolę symbolu we współczesnej operze analizuje Jacek Marczyński.
"Się tańczy!"
Solową twórczość tancerzy opisuje Jadwiga Majewska.
"Tylko ty"
Wypowiedź Fearghusa Ó Conchúir o tańcu solowym.
"Solo: samotny wobec świata"
O solowej choreografii pisze Ramsay Burt.
"Po nitce do kłębka"
Tekst Julii Hoczyk o polskich tancerzach solistach.
"SOLO, lub jak zapomnieć o tańcu i o tancerzu"
Proces twórczy w tańcu solowym analizuje Jan Ritsema.
"Artefakty Baletu"
Spektakl Artifact Królewskiego Baletu Flandryjskiego z Antwerpii pokazanego w ramach XXI Łódzkich Spotkań Baletowych recenzuje Joanna Bednarczyk.
"O niewiedzy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii"
Kolejna część dzienników Piotra Cieplaka.
Stuhr
Co mogę robić w teatrze [...]
Uwagi na stronie
Załamania
Różewicz
Różewicz w worku
Re: „Kartoteka”
Jak zarchiwizować poetę
Poczytajcie Różewicza, z [...]
Letts
Którym Westonem jesteś?
W małym domku
Pollesch w Warszawie
Jakby mnie nie było
Coś poza tym, co w środ [...]
Po premierze
„Jadą, jadą dzieci dro [...]
Narodziny mitu?
Bezlitosna, niebieska sie [...]
Kościół Boga czy czarta [...]
Odświeżona maska amazonk [...]
Ciemna strona teatru
Cmentarz Lalek (2)
Festiwale
Everyman w papierowych de [...]
Sen o sensie życia
Pod lufą Szarika
Opera
W poszukiwaniu nowych symb [...]
Solo w tańcu
Się tańczy!
Tylko ty
Solo: samotny wobec świat [...]
Po nitce do kłębka
SOLO, lub jak zapomnieć o [...]
Taniec
Artefakty Baletu
Dzienniki rowerowe
O niewiedzy w praktyce, c [...]

Copyright © 2006 "TEATR" Wszystkie prawa zastrzeżone